۱۳۹۵-۰۴-۰۷

مقاله منابع رابطه ‌اي ايجاد ارزش در اجراي راهبرد تنوع از طريق توسعه دروني که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) از صفحه ۹ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: منابع رابطه ‌اي ايجاد ارزش در اجراي راهبرد تنوع از طريق توسعه دروني
این مقاله دارای ۱۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله راهبرد تنوع
مقاله توسعه دروني
مقاله مزيت راهبردي
مقاله سرمايه ‌گذاري دروني توام با ريسک (ICV)
مقاله منابع رابطه ‌اي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حميدي زاده محمدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: حبيبي معصومه
جناب آقای / سرکار خانم: حسن بيگي ابراهيم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
افزايش تمايل شركت ها به اتخاذ راهبردهاي تنوع طي چهار دهه گذشته سبب شده است تا شركت هاي بزرگ چند كسب و كاره رشد كنند. ضرورت آگاهي از مسائل مديريتي در چنين سازمان هايي تحقيقات بسياري را پيرامون آنها شكل داده است. يكي از نتايج مهم در اين تحقيقات، اهميت اجراي تنوع در ايجاد ارزش براي شركت ها و مديريت روابط دروني آنها است. يكي از مكانيزم هاي پركاربرد در اجراي راهبردهاي تنوع، توسعه ‌دروني از طريق ايجاد واحدهاي ‌مستقل‌ جديدي است که شرکت مادر سهامدار عمده آنها بشمار مي ‌آيد. هدف اصلي اين پژوهش مطالعه مكانيزم هاي ايجاد ارزش در توسعه دروني با استفاده از اين روش است. زماني که اين روش به عنوان يکي از راهبردهاي توسعه در سطح شرکت به کار گرفته شود، انتظار مي ‌رود که بتواند براي واحدهاي جديد کسب و کار شرکت، ايجاد ارزش كند. با اين توضيح كه اين بار عوامل ايجاد ارزش از نگاه شركت هاي فرعي و با استفاده از رويکرد رابطه ‌اي مورد مطالعه قرار گرفته و به ‌طور خاص، در صنعت پتروشيمي ايران آزمون شده است.

© حقوق سایت محفوظ است