۱۳۹۶-۰۶-۲۶

مقاله تجزيه و تحليل مزيت نسبي صادراتي گروه هاي مختلف صنايع غذايي ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۱ در اقتصاد كشاورزي و توسعه از صفحه ۱۲۹ تا ۱۵۴ منتشر شده است.
نام: تجزيه و تحليل مزيت نسبي صادراتي گروه هاي مختلف صنايع غذايي ايران
این مقاله دارای ۲۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مزيت نسبي
مقاله مزيت نسبي آشكار
مقاله كاربر
مقاله صنعتي شدن
مقاله مركز تجارت بين الملل
مقاله سيستم تحليل تجارت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: فتحي يحيي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
از جمله عوامل موثر در تعيين راهبرد مناسب برونگرا در توسعه اقتصادي هر كشور، تحت عنوان راهبرد توسعه صادرات، دارا بودن مزيت نسبي در توليد و صادرات است. در اين زمينه، معيارهاي بسياري از سوي برخي از اقتصاد دانان نظير بالاسا، هيلمن، والراس، يتسن و … ارايه شده است. از جمله اين معيارها كه بيشتر بر مزيت نسبي صادراتي بر اساس عملكرد صادراتي كشورها در گروه هاي كالايي مختلف تاكيد دارد، “معيار مزيت نسبي آشكار بالاسا” و “شرط هيلمن” است.
در اين مقاله كوشيده ايم با توجه به اهميتي كه توسعه صنايع صادراتي كاربر در جهت رفع معضل بيكاري در كشور دارد، اقلام مزيت دار صادراتي در صنايع غذايي كشور را شناسايي و تجزيه و تحليل كنيم تا زمينه هاي داراي امكان توسعه صادرات معرفي شود. بي شك سرمايه گذاري مناسب در اين گونه صنايع، كه هم مزيت نسبي صادراتي و هم امكان اشتغال زايي بيشتر دارد، در جهت مقابله با نگراني و چالش اساسي اقتصاد كشور در زمينه معضل بيكاري، بسيار موثر خواهد بود.

© حقوق سایت محفوظ است