۱۳۹۵-۰۱-۱۲

مقاله بررسي تاثير دو نوع نوجويي حسي و شناختي بر شيوه هاي خريد مصرف کننده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در پژوهشگر (مديريت) از صفحه ۴۹ تا ۶۰ منتشر شده است.
نام: بررسي تاثير دو نوع نوجويي حسي و شناختي بر شيوه هاي خريد مصرف کننده
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتار مصرف کننده
مقاله سبک هاي تصميم گيري
مقاله مدل اسپرولز و کندال
مقاله نوجويي شناختي
مقاله نوجويي حسي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: غفاري آشتياني پيمان
جناب آقای / سرکار خانم: زنجيردار مجيد
جناب آقای / سرکار خانم: داوري مريم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف از تحقيق حاضر، بررسي سبک خريد نوجويان به عنوان اولين گروه استفاده کننده از محصول جديد است. شناسايي مصرف کنندگاني که به صورت بالقوه خريداران اوليه محصولات بازار محسوب مي شوند کليد موفقيت و سودآور بودن محصولات جديد است. بنابراين درک شيوه هاي تصميم گيري اين مصرف کنندگان نوجو براي تصميم گيري صحيح و ايجاد استراتژي ها و تاکتيک هاي موثر بازاريابي و فروش محصولات جديد ضروري است. مصرف کنندگان نوجو به دو دسته شناختي و حسي تقسيم مي شوند. تحقيق حاضر با عنوان بررسي تاثير دو نوع نوجويي حسي و شناختي بر شيوه هاي خريد مصرف کننده، در واقع سبک خريد اين دو نوع مصرف کنندگان نوجو را بررسي مي کند. اين تحقيق از لحاظ هدف کاربردي، از نظر روش تحقيق و ماهيت از جمله تحقيقات علي و از شاخه ميداني مي باشد. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسش نامه جمع آوري شده است. پرسش نامه مذکور توسط ۴۲۸ نفر از دانشجويان دانشگاه هاي اراک تکميل گرديد. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان داد نوجويان شناختي در تصميم گيري خريدشان به کيفيت توجه مي کنند و نوجويان حسي بر اساس سبک هاي توجه به نام و نشان تجاري، توجه به مد و جنبه تفريحي و سبک خريد از روي عادت؛ خريد مي کنند، همچنين نوجويان شناختي بر نحوه تصميم گيري نوجويان حسي تاثير مي گذارند.

© حقوق سایت محفوظ است