۱۳۹۶-۰۷-۰۳

مقاله اضطراب آزمون و راهبردهاي مقابله با آن که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۴ در پژوهش زبان هاي خارجي از صفحه ۱۱۱ تا ۱۲۲ منتشر شده است.
نام: اضطراب آزمون و راهبردهاي مقابله با آن
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اضطراب
مقاله آزمون
مقاله راهبردهای آزمون
مقاله فشار
مقاله ترس
مقاله ویژگی های شخصیتی
مقاله انگیزش.

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رضايي عباسعلي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اضطراب آزمون یکی از ویژگی های شخصیتی است که مشخصاً و بیشتر برای دانشجویان پیش می آید. شایان ذکر است که اضطراب را، گاه با فشار و ترس مترادف می گیرند. مدسن اظهار می دارد که اکثر دانش آموزان یا دانشجویان پیش از زمان شرکت در یک آزمون دچار حالت اضطراب می شوند. گاه میزان اما مقدار کمی از اضطراب به حدی بالاست که تأثیر منفی بر کنش آنان در آزمون می گذارد. اما مقدار کمی ار اضطراب موجب تحرک و انگیزه بیشتری می شود. ساراسون و سایرین معتقدند که اضطراب آزمون، همه را در تمام سطوح آموزشی تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از دانش آموزان / دانشجویان برای مقابله با تأثیرات منفی اضطراب، از راهبردهای آزمون استفاده می کنند و رضایی یکی از عواملی که باعث استفاده بیشتر شرکت کنندگان در آزمون سنجش یادگیری  از راهبردهای آزمون می شود بروز اضطراب و ترس از پایین آمدن نمره آنان می داند. مقاله حاضر به بحث تحلیلی پیرامون اضطراب آزمون می پردازد و برآن است تا نکاتی پیرامون راهبردهای مقابله با آن را بررسی می کند.

© حقوق سایت محفوظ است