۱۳۹۵-۰۱-۰۶

مقاله از بازار تا بزرگ بازار (مگامال) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در آمايش محيط از صفحه ۱۴۵ تا ۱۷۶ منتشر شده است.
نام: از بازار تا بزرگ بازار (مگامال)
این مقاله دارای ۳۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازار سنتي
مقاله بزرگ بازار (مگامال)
مقاله جغرافياي خرده فروشي
مقاله خريد و مصرف
مقاله فراغت و تفريح

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: آهور ايران
جناب آقای / سرکار خانم: جاجرمي كاظم
جناب آقای / سرکار خانم: نظريان اصغر
جناب آقای / سرکار خانم: مشيري سيدرحيم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در طول تاريخ مراکز تجاري با دگرگوني هاي بسياري همراه بوده اند. با گذشت زمان سطح وسيعي از اراضي شهرها به کاربري تجاري اختصاص يافته و نمود کالبدي آن به صورت مغازه، بازار، پاساژ، فروشگاه بزرگ، و … ظاهر شده اند. جغرافياي اقتصادي جديد خرده فروشي، با توجه به فضاهاي مصرف دوباره پيکربندي شده همچون مگامال و انتقال سرمايهي خرده فروشي هم در درون شهر و هم موقعيت بين المللي، توجه خاصي به پديده دوباره سازي و تغيير خرده فروشي نموده است. رويکرد نظري خريد و مصرف به عنوان شکلي از فراغت ساختارهاي جديدي از فضاهاي تجاري و خدماتي – تفريحي و فراغتي را در جهان سبب گرديده که يکي از آن ها مگامال مي باشد. تحقيق هاي مختلف نيز نشان داده که مگامال، قسمت اصلي چشم انداز تجاري اکثر کشورهاي دنيا بوده و نقش مهمي در صنعت خرده فروشي و توريسم پيدا نموده است. اين مقاله از نوع مروري – توصيفي بوده و هدف آن بررسي و آشنايي با مگامال، بر اساس نظريه هاي خريد و مصرف به عنوان فراغت بوده است. نتيجه گيري شده که تلفيق مناسب پتانسيل هاي کالبدي و عملکردي بازار سنتي تبريز به عنوان يک ميراث جهاني در مگامال ها موجبات اشاعهي پتانسيل هاي بازار تبريز نيز گرديده و ايجاد مگامال هايي مبتني بر آن پتانسيل ها به عنوان مراکز و قطب هاي خدماتي، تجاري – تفريحي، فراغتي و شبکه ارتباطي حلقه اي در حريم شهر تبريز براي کاستن از بار ترافيکي، اقتصادي، و … بازار و مشکلات ديگر شهر به ويژه مرکز آن و حفظ بازار پيشنهاد گرديده است.

© حقوق سایت محفوظ است