۱۳۹۵-۰۴-۲۹

مقاله ارائه و حل مدل مساله مسيريابي وسائل نقليه در حالت چنددوره اي و چندقرارگاهي به همراه انعطاف پذيري در تعيين قرارگاه پاياني هر مسير که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر ۱۳۹۱ در نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد (فارسي)(نشريه بين المللي علوم مهندسي) از صفحه ۳۳۴ تا ۳۴۹ منتشر شده است.
نام: ارائه و حل مدل مساله مسيريابي وسائل نقليه در حالت چنددوره اي و چندقرارگاهي به همراه انعطاف پذيري در تعيين قرارگاه پاياني هر مسير
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مساله مسيريابي وسيله نقليه
مقاله مسيريابي چنددوره اي وسيله نقليه با چند قرارگاه
مقاله تخصيص انعطاف پذير قرارگاه ها
مقاله الگوريتم ژنتيک

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عيدي عليرضا
جناب آقای / سرکار خانم: عبدالرحيمي حجت

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه با توجه به افزايش جمعيت و گسترش شهرها و در پي آن افزايش تقاضا براي دريافت کالا و خدمات، مسائل مربوط به حمل و نقل اهميت بسزايي پيدا کرده اند. يکي از مسائل مهم در بحث حمل و نقل که توجه محققين بسياري را به خود معطوف ساخته است مساله مسيريابي وسيله نقليه مي باشد. در اين پژوهش، مدل جديدي از مساله مسيريابي چندقرارگاهي و براي چند دوره متوالي به صورت برنامه ريزي خطي عدد صحيح فرموله مي شود که در آن الزامي به بازگشت وسائل نقليه به قرارگاه اوليه نبوده و قرارگاه ابتدايي و انتهايي براي هر مسير در هر دوره با توجه مشتريان ساير دوره ها مشخص مي گردد. هدف اصلي مدل ارائه شده نيز سرويس دهي به مجموعه اي از مشتريان در طي دوره هاي مختلف از طريق چندين قرارگاه مي باشد. سپس يک الگوريتم فراابتکاري (الگوريتم ژنتيک) به عنوان راه حل مدل ارائه شده مورد مطالعه و توسعه قرار خواهد گرفت. از نتايج مهم اين مقاله مي توان به کاهش مجموع هزينه هاي مسيريابي با لحاظ نمودن ويژگي انعطاف پذيري در تعيين قرارگاه پاياني هر مسير اشاره نمود. معتبر بودن و کارايي محاسباتي الگوريتم ارائه شده در بررسي تعدادي از مسائل نمونه توليد شده نشان داده شده است.

© حقوق سایت محفوظ است